ArtCAmp “Colors per al planeta” és una trobada biennal d’artistes plàstics d’arreu el món que té lloc a Ordino. Pretén facilitar, mitjançant l’art, l’intercanvi dels valors que la UNESCO fa universals al voltant de la cultura i de la pau.  En cada ocasió ArtCamp reuneix creadors que durant uns deu dies conviuen per compartir coneixements, descobrir cultures diferents i treballar en la concepció de les obres. Però sobretot per afavorir la comunicació per intentar reduir distàncies.
 
Algunes d’aquestes peces han format part d’exposicions itinerants a llocs tan emblemàtics com la seu de la UNESCO a París, el Consell d’Europa a Estrasburg, l’OSCE a Viena o l’oficina de la UNESCO a Venècia en el marc de la Biennal 2013. Des del 2018 s’ha volgut inscriure l’activitat com a element de foment dels Objectius per al Desenvolupament Sostenible definits per la UNESCO. ArtCAmp Andorra pretén col·laborar, amb el seu humil suport, a fer prendre consciència dels problemes als quals els ODS es proposa fer front.
 
Es un plaer poder acollir a la Sala Sergi Mas aquesta exposició de l’ArtCamp, que des de la seva primera edició el 2008, ha reunit mes de 200 artistes de tots els continents i ha contribuït a la creació d’unes 600 obres originals. La sala acollirà en aquesta ocasió i per primer cop, mes de 200 obres, distribuïdes segons la procedència dels artistes que hi ham participat des del seu inici l’any 2008.
 
La mostra resulta molt eclèctica però alhora molt enriquidora, degut a la varietat d’estils, criteris i continguts.  En aquest moment tan delicat pel qual passa la humanitat, en què sembla que els conflictes, la gana i les grans migracions de persones, en comptes de recular, van en augment,  l’art pot esdevenir un camí per oblidar les diferències de raça, religió i origen. En aquest sentit l’ArtCamp respira convivència, diàleg,  diversitat i enriquiment cultural.
 
https://www.andorradifusio.ad/noticies/sala-exposicions-sergi-mas-acull-primera